Učení v tématech - Hrdinky a hrdinové
Téma: Matematičky

Úvodní video
Ve videu si můžete poslechnout, jaké aktivity vás čekají a rozhodnout se, čemu se s dětmi chcete věnovat.
Pokud byste chtěli zkusit všechny aktivity, tak můžete jít například v tomto sledu:
-
- Příběh o Katherine Johnson
- Příběh o Adě Lovelace
- Příběh o Maryam Mirzakhani
- Křivky
- Plocha pod křivkou
- Hra – programování sběr ovoce
- Obraz vědkyně
- Nerovné podmínky – hra
U každého videa s aktivitou bude ještě popis, který vám pomůže promyslet, jak to s dětmi prakticky uděláte.
1. video: Příběh o Katherine Johnson
Příběh o ženě, která počítala trajektorie raketoplánů do vesmíru.
(Příběh vznikl v rámci výzvy o příbězích).
Příběhu o Katherine Johnson
2. video: Příběh o Adě Lovelace
Příběh o ženě, která dala základ programovacím jazykům.
Příběhu o Adě Lovelace
3. video: Příběh o Maryam Mirzakhani
Příběh o ženě, která jako první získala Fieldsovu medaili za matematiku.
Příběhu o Maryam Mirzakhani
3. video: Křivky




5. video: Plocha pod křivkou
6. video: Programování - hra
Nejdříve si poslechněte, co to znamenalo, že Ada Lovelace vytvořila základy v programování, a pak si zahrajte hru na roboty.
Pravidla hry - Sběr ovoce - programování
Karty - Sběr ovoce - programování
7. video: Obraz vědkyně
Zkuste si vytvořit obraz vědkyně. Prozkoumente, jestli se vám lépe učí z textů nebo z obrázků.

8. video: Nerovné podmínky - hra
Hra pro skupinu dětí, jak mohou vypadat nerovné podmínky muž a žen, když někdo z nich musí ještě pečovat o děti.