fbpx

výzva zdrama pro průvodce, lektory, učitele a akční rodiče

Vtáhněte děti do učení díky příběhu

Přemýšlíte nad tím, jak motivovat děti k učení na konci školního roku?

Máte rádi příběhy a chtěli byste je více využívat při učení/provázení dětí?

Bojujete s tím, jak nalákat některé děti na témata z matematiky nebo přírodních věd?

Potkáváte děti, pro které jsou knihy relikt minulého století?

Pojďte si vyzkoušet sílu, kterou můžou mít příběhy při učení a využijte je ve prospěch dětí i tématu.

Co vás ve výzvě čeká?

  • Dozvíte se tři základní způsoby, jak využít příběhy, když připravujete program pro děti.
  • Naučíte se, jaké vybírat příběhy pro různé děti a proč některé děti reagují na příběhy lépe než jiné?
  • Vyzkoušíte si vymýšlení programu pro děti s použitím příběhu.
  • Oživíte svoji inspiraci a tvořivost před koncem školního roku.

Jak bude výzva probíhat?

  • Začínáme v pondělí 20. 5. 2024.
  • Tři dny po sobě vám budu vkládat krátká videa, kde vám popíšu jednoduchý jednu z možností, jak pracovat s příběhy.
  • Na video bude navazovat úkol, při kterém budete moci brainstormovat s ostatními účastníky výzvy a vymyslet si tak konkrétní činnosti nebo příběhy, které použijete s dětmi.
  • Ve čtvrtek 23. 5. nás bude čekat webinář, kde si ukážeme další přínosy, rizika i možnosti používání příběhů při učení a hraní s dětmi.
Karolina Hornová

Co ví Karolina o používání příběhů při práci s dětmi?

Mám přes 24 let zkušeností s provázením dětí. Začínala jsem jako vedoucí v turistickém oddíle, byla jsem lektorkou vzdělávacích programů, učitelkou na gymnáziu, hlavním pedagogem v komunitní školce a jsem mámou čtyř kluků, z nichž tři jsou domškoláci. Učím v komunitní škole a vedu kurzy a workshopy pro rodiče a učitele.

Příběhy byly nedílnou součástí vymýšlení celotáborových her a motivací pro programy environmentální výchovy. Prostupovaly snad každý den v komunitní školce a pomáhají mi vtahovat děti i do matematiky a přírodních věd.

Tři důvody používat příběhy při učení i hraní s dětmi?

Příběhy fungují a jsou všude! 

V reklamách, písničkách, filmech, v krátkých videích na sociálních sítích i na sklenici lokální marmelády nebo cedulce oblíbené oděvní značky.

Náš mozek chce znát konec příběhu!

Je těžké odejít od rozkoukaného filmu, nepustit si další díl seriálů, odložit knihu v polovině, odejít z posezení s kamarády než se dopoví nejnovější historka společného známého.

Můžeme získat zkušenosti zadarmo!

Nemusíme prožít všechny trapné situace světa. Nemusíme bojovat s drakem. Nemusíme ztratit něco velmi cenného, abychom objevili to nejcennější.

Těch důvodů, proč používat příběhy při učení nebo hraní s dětmi je mnohem víc, ale už tyhle 3 ukazují, že příběhy jsou silný archetypální nástroj, který nám umožňuje prožít nejrůznější situace, vyzkoušet si různé role a poučit se z chyb a objevů někoho jiného.

Chcete přizvat příběhy do učení?

Stačí vyplnit své jméno a e-mailovou adresu a do vašich schránek přijde e-mail s informacemi o výzvě a budete dostávat upozornění o dostupnosti jednotlivých videí a úkolů.