Jsem karolina, které pod rukama roste malstrom.
Máma čtyř kluků (dvou domškoláků), lektorka online kurzů pro rodiče a učitele, občasná blogerka, propagátorka všímavosti a přirozeného učení a také chovatelka dvou lajek a jedné kočky.
MALSTROM je MALý STROM
Malý strom je chlapec, Čerokí, kterého po smrti jeho rodičů vychovávala babička s dědečkem. Kniha Škola Malého stromu (The Education of Little Tree) od Foresta Cartera předává spoustu krásných poselství a já bych je ráda přenesla do projektu Malstrom, který pomáhá hledat dětem, rodičům i učitelům svoji vlastní cestu ve vzdělávání.
Chcete si přečíst, proč jsem si vybrala právě tuhle knihu? Nalistujte si na blogu ten správný článek.
Tři otázky a šest odpovědí
Pojďte se se mnou seznámit v krátkém rozhovoru.
Otázka č. 1:
Co formovalo můj pohled na děti?
Sedm rolí během 24 let práce s dětmi
Už víte, že jsem máma čtyř kluků, ale postupně jsem byla oddílovou vedoucí, učitelkou na gymnázium, průvodkyní v lesní školce a mateřském centru, učitelkou v komunitní škole, lektorkou výukových programů pro děti i přednášek a workshopů pro rodiče.
Když známe celý příběh dítěte
Dneska už o sobě můžu napsat, že mám nakoukané děti od 0 roků do 20 let. Ve školce, v oddíle (i doma) jsem měla a mám šanci sledovat děti, ale i celý jejich příběh. Baví mě všímat si, jak se rodiče otiskávají do dětí, a přeci tam zůstane prostor pro jedinečné bytosti.
Otázka č. 2:
Co jsou moje největší dary?
Všímavost
Jsem porozovatelka nejen v přírodě, ale hlavně ve společnosti dětí. Moje senzory jsou neustále nastavené na všímání si toho, jak se děti mají a co potřebují, aby byly spokojené a rozvíjely své zájmy a talenty.
Hledání souvislostí
Můj dar je hledání souvislostí, propojování zdánlivě nesouvisejících myšlenek a objevování nových podnětů. Studium matematiky mě naučilo hledat příčiny i důsledky. Naopak biologie podpořila důvěru v přirozené procesy.
Otázka č. 3:
Jaké dvě ingredience potřebuje přirozené učení?
Vnitřní motivace
Vnitřní motivace je jako semínko ukryté v každém dítěti i člověku. Když o něj budeme pečovat, dáme mu pozornost, možnost volně růst, dosahovat do míst, kde svítí slunce, vyroste z něj krásný silný strom. Když se ho budeme snažit ohnout, naroubovat do naší představy, riskujeme, že se může stromek zlomit nebo uschnout.
Hledání svojí cesty
Děti ani jejich blízcí dospělí nejsou stejní, stejně tak jako i každá rodina je jiná, a tak je důležité vědět, že si všichni potřebujeme najít svojí vlastní cestu, namísto toho, abychom se nacpaly do nějaké škatulky. Cestu, kde bude dobře našim dětem, ale i nám dospělým.
Jak najít svoji cestu ve vzdělávání?
Poslechněte si, jestli nemůžu při hledání nejlepšího způsobu učení pro Vaše děti nebo žáky, podpořit i Vás.
Chcete novou inspiraci?
Hledáte nápady pro práci s dětmi, nové aktivity k vyzkoušení, nebo vás zajímají myšlenky o vzdělávání, nad kterými byste si přemýšleli nad dobrou kávou či čajem? Prolistujte si články na blogu nebo se přihlašte k odběhu Holubí pošty (Newsletter od Malstromu).
Kontakt
Karolina Hornová
karolina.horn@gmail.com
728433696
IČ: 11716983
Nenašli jste informaci, která Vás zajímá? Rádi byste se propojili? Napište mi e-mail, nebo vložte dotaz tady do kontaktního formuláře.